פולין על מפת כוכבי מישלן

Slder / Travel, Wine & Dine / ספטמבר 7, 2023

פולין פותחת פרק חדש בענף התיירות הקולינרית עם הכתרתן של שתי מסעדות שזכו בכוכבי מישלן, ויכללו בקבוצת העילית של מסעדות המבטיחות חוויה קולינרית מהגבוהות ביותר

תצלומים: יח"צ, מסעדת MUGA, מסעדת NUTA

סצנת האוכל החמה בפולין מקבלת חיזוק בדמות כוכבי מישלן שהוענקו לשתי מסעדות חדשות ועוד שורה של מסעדות המומלצות אף הן על ידי המדריך של מישלן.

מסעדת " BOTTIGILERIA 1881 "  של השף פשמישלב קלימה, קרקוב

תפריט מוקפד מאד ועדכני שמציע מנות עשירות, אנינות טבע וחוצות גבולות. הטעמים הייחודים של המסעדה יכולים לעיתים לעורר זיכרונות ילדות מוכרים. שף קלימה משקיע מאמץ בכל מנה, אינו מאיץ תהליכי עבודה באופן מלאכותי, וזה ניכר. התפריט מתאפיין בחומרי גלם טריים ומוצרים שנבחרו בקפידה מספקים שמתמכים בטכניקות בישול פולניות מסורתיות. לצד כל הטוב הזה, תמצאו מגוון רחב של יינות קלאסים מהחלק המרכזי של אירופה, כולל פולין. במסעדה מקפידים לבחור את היינות בקפידה, תוך התחשבות בשיטות הגידול הטבעיות וכל לגימה מהיינות הלבנים המעודנים ועד האדומים הייחודיים יהפכו כל ארוחה לאירוע מיוחד.

מסעדת NUTA של השף אנדריאה קמסטרה, וורשה

מטבח פולני עם מבטא איטלקי וטוויסט אסיאתי עדין שזכה לאחר 13 חודשי פעילות בלבד בכוכב מישלן הנכסף. זהו המטבח היחידי בוורשה עם הישג קולינרי כזה ואחד מ-3 מסעדות מישלן בפולין רבתי. שף קמסטרה יליד בארי-איטליה הוא אמן המשלב טכניקות מודרניות ומסורתיות והלחנת טעמים שהופכים לחגיגה קולינרית של ממש. התשוקה והכבוד שלו למוצרים טבעיים מגיעה מעיר הולדתו. תפריט המסעדה הוא כמו יציאה למסע קולינרי יפהפה שהמנות בו הוכנו ועוצבו בסגנון וירטואוזי. ממש כמו טיול בנשמתו של שף קמסטרה. לצד כל אלו מככבים מגוון יינות תפוז, סרבי או הונגרי המתכתבים וזורחים עם המנות שבתפריט.

מסעדת PUGA פוזנן 

המסעדה ממוקמת בשוק הישן של פוזנן והיא מפגש אידיאלי לפודיז שמעריכים מטבח אלגנטי ומעודן. המסעדה נפתחה בשנת 2014 ומאז התבלטה הודות למנות עונתיות שכוללות אלמנטים של טעמים עוצמתיים שיוצרים ניגודיות מאוזנת להפליא בחך. לצד יש תשומת לב רבה לאסתטיקה של הגשה ושילוב הרמוני של טעמים, כך שהארוחה הופכת לחגיגת חושים. המקום מציע תפריט טעימות, שהוא הדרך הטובה ביותר לטעום את מגוון הטעמים בתפריט. מבנה המסעדה נמצא בחנות יין CASA DE VINOS בקומת קרקע של בניין דירות, ובו למעלה מ-500 ברנדים מכל העולם.

בנוסף מישלן העניקה למספר מסעדות נוספות את סימון ביב גורמאן (Bib Gourmand) למוסדות שמעניקים תמורה טובה לכסף:

ורשה: alewino, Kieliszki na Próżnej, Koneser Grill, Le Braci

פוזאן: Fromażeria, TU.REStAURANT

קרקוב: MOLÁM

ומסעדות נוספות שקיבלו המלצות חמות ממדריך מישלן וכדי לבקר:

וורשה: Bez Gwiazdek, Butchery & Wine, Concept 13, Dyletanci, elixir by Dom Wódki, Epoka, Europejski Grill, Hub.praga, Kontakt, Muzealna, Nobu Warsaw, Nolita, Rozbrat 20, Szóstka

פוזאן: 62 Bar & Restaurant, A nóż widelec, Delicja, NOOKS, Papavero, SPOT., The Time, Zen On

קרקוב: Albertina, Amarylis, Artesse, Copernicus, Farina, Fiorentina, Filipa 18, Hana Sushi, Karakter, Kogel Mogel, Pod Nosem, NOTA_RESTO by Tomasz Leśniak, Pod Różą, Szara, ZaKładka, Zazie

קושצ'ליסקו: Giewont

דורותה זנדרוזנה, ארגון התיירות הפולנית: "אני שמחה על הזכייה ומברכת בחום את המסעדות המצוינות שזכו במישלן, דבר שהופך אותן במיידית לשגרירי הקולינריה של פולין. זהו רגע מאד מיוחד ומרגש לפיתוח התיירות הקולינרית שלנו בשוק בינלאומי. אני מאמינה שהמסעדות והשפים בפרט יספקו לאורחים חוויה קולינרית אותנטית ומעודנת שהם לא ישכחו מהר".


תגיות: , , , ,








Previous Post

דגמי פולריס RZR החדשים בישראל

Next Post

מזראטי גראנטוריזמו החדשה בישראל





0 Comment


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


More Story

דגמי פולריס RZR החדשים בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית רכבי הפנאי מבית פולריס, משיקה בישראל את דגמי...

September 6, 2023