המדריך המלא לרכישת טבעת אירוסין

Design & Art / ספטמבר 1, 2021

כל מה שצריך לדעת לפני שקונים טבעת אירוסין – סוגי וצבעי היהלום, הליטוש, הזהב וכל השאר, המדריך באדיבות חברת תכשיטי היוקרה צופיוף

תמונות: צופיוף https://zofiof.com/

רגע לפני שאתם כורעים ברך ומתחילים לתכנן את הצעת הנישואין שלכם, אתם צריכים לבחור את כוכבת הערב (אחרי הכלה לעתיד)- הטבעת! שוק הזהב והיהלומים הוא מורכב וקל ללכת לאיבוד בין המושגים בו. בשביל להקל עליכם קצת, אלון צופיוף דור שלישי ליהלומנים, גמולוג מוסמך והבעלים של חברת תכשיטי היוקרה "צופיוף" עושה לכם קצת סדר בבלגן.

רבים רוכשים טבעות אירוסין, אבל רק מעטים יודעים להעריך באמת שווי של טבעת אירוסין איכותית. כדי לבצע רכישה מושכלת ולבחור את הטבעת המושלמת, אתם צריכים קודם להכיר את המושגים ולדעת לאיזה סוג של טבעת ולאיזו רמת גימור אתם שואפים. השלב הראשון והחשוב מכולם הוא קביעת התקציב שלכם. עם כל ההתרגשות והציפייה, חשוב לזכור שבחירת טבעת האירוסין היא רק השלב הראשון של הזוגיות הארוכה שלכם לכן, מומלץ ואפילו רצוי לדעת מה התקציב שלכם אל תדאגו, בסוף הקריאה תדעו איפה אפשר לחסוך ועל מה לא כדי להתפשר.

תעודה גמולוגית- מה היא ולמה חשוב לקבל אותה?

"תעודה גמולוגית היא למעשה תעודת הביטוח שלכם. היא מבטיחה שלכם שהיהלום שעל הטבעת שלכם הוא אמיתי ואיכותי." התעודה היא גם פשוטו כמשמעו תעודת הביטוח שלכם- איתה אתם יכולים לבטח את הטבעת בחברת הביטוח שלכם למקרה של גניבה או אובדן התכשיט. בה, יכללו פרטים המעידים על איכות היהלום כמו רמת הניקון, צורת החיתוך, הגודל והצבע של היהלום. נוסף על כך, התעודה מפורטים גם על הפגמים ביהלום. לידיעתכם הכללית- כל תכשיט שמשובצים בו יהלומים צריך להגיע עם תעודה גמולוגית. היהלומים נבדקים במכונים גמולוגיים מוסמכים. קנייה של טבעת יהלום היא הרבה יותר מהצהרה של אהבה, היא נכס של ממש. לכן, כשאתם קונים אותו תוודאו שאתם רואים את כל הפרטים בתעודה הגמולוגית.

טבעת אירוסין זהב משובצת יהלומים דגם MYSTIC מחיר: 8,755 ש"ח מבית תכשיטי ZOFIOF, תצלום: ירדן כלש 

רגע, חיתוך? ניקיון? צבע? מה הם ואיך הם משפיעים על היהלום?

כשאתם קונים יהלומים אתם צריכים לדעת מהם ארבעת ה-C. ההבנה הבסיסית הזו  תעזור לכם לשאול שאלות נכונות ותראה למוכר שאתם מבינים את השפה המקצועית, תמקד אתכם בבחירת הטבעת ותחסוך לכם זמן על הסברים טכניים.

צבע: הצבע של היהלום נע מהאות D  (הנדיר והנקי ביותר) עד Z, שצבעו כבר קרוב יותר לגוון חום.

קבוצות הצבעים מתחלקות כך:

D-E-F: יהלום לבן ללא נימה של גוון, כאשר D הוא יהלום בצבע לבן ללא דופי ול-F יש נימה קלה בלבד, שבה רק גמולוג מנוסה יבחין. יהלומים בגוונים האלו נהדרים לטבעות אירוסין, אך מכירם גבוה באופן יחסי.

H-G: יהלום לבן עם נימה קלה של גוון, קשה להבחין בגוון, אך עין מנוסה תוכל להכיר בהבדל- יהלום בצבע כזה יכול לשמש גם לטבעות אירוסין ובחירה בו יכולה להוזיל את המחיר של הטבעת.

ביהלומים בצבע J  ומטה כבר לא נהוג לשבץ בטבעות יהלום, שכן בהם הגוון החום או האפרפר כבר נראה לעין.

טבעת אירוסין זהב 14 קראט משובצת יהלומים, 4,190 שח, מבית תכשיטי ZOFIOF, תצלום: ירדן כלש 

ניקיון היהלום ושקיפותו: ניקיון היהלום מדרגת את רמת הפגמים בו. במהלך היווצרותו של יהלום בטבע או בתנאי מעבדה נוצרים בתוכו, באופן טבעי, תהליכים שנחשבים לפגמים שנקראים תכלילים. ככל שהיהלום נטול קריסטלים או מינרלים בתוכו, רמת השקיפות שלו תהיה גבוהה יותר וערכו יעלה בהתאמה. ניקיון היהלום מדורג בסולם של מספרים ואותיות כאשר הנמוכה ביותר היא I3 (included) והגבוהה ביותר היא דרגת IF (internally flawless). חמש דרגות ניקיון הגבוהות ביותר נעות ביןIF  ל- ,SI1 אי אפשר להבחין בפגמיהן בלי הציוד המתאים והן מומלצות לטבעות אירוסין. לכן, כשאתם בוחרים את הטבעת אל תרדו מרמת ניקיון הנמוכה מ-SI1 כדי שהטבעת תנצנץ כל הדרך לחופה.

ליטוש: יופיו של יהלום מתבטא בשלוש תכונות אופטיות: ברק רגיל ברק לבן ונצנוץ. שני המרכיבים החשובים בו הם פרופורציות וגימור. האיכות של הליטוש משפיעה על האופן שבו היהלום מנצץ. דרגת הליטוש נעות בין excellent (הגבוהה ביותר) לfair. רמת הליטוש הגבוהה כמוexcellent  או very good יתנו ליהלום את המראה הזוהר והנוצץ האופייני לו. בעוד שרמות נמוכות כמוgood  או fair יתנו ליהלום מראה חלבי ועכור יותר. כשאתם קונים טבעת אירוסין מומלץ לא לרדת מדרגת הליטוש very good.

משקל היהלום: משקל יהלומים מסומן בקראט, כאשר קראט שווה ערך לחמישית הגרם. בטבעות אירוסין ניתן לשבץ אבנים במשקל 0.1 קראט ומעלה. כמובן, שככל שהאבן שוקלת יותר כך מחירה עולה בהתאמה. גם כאן ניתן לחסוך בעלות הטבעת, שכן משקל היהלום משפיע על נראות הטבעת ועל יוקרתו של היהלום, אבל לא על האיכות של חומרי הגלם.

מקום טוב לחיסכון – קראט הזהב

ישנם שלושה סוגי זהב בעולם התכשיטים והם זהב צהוב, לבן וורוד. הצבע שלהם נוצר מהחומרים המשולבים עם הזהב בסגסוגת, תכשיטי זהב לעולם לא יהיו עשויים מ100% זהב בגלל שהוא חומר עדין וגמיש מידי בפני עצמו. בעוד לסוג הזהב אין השפעה על המחיר (בחירתו נעשית בעיקר לפי טעם העונדת), למשקל הקראט יש. משקל הזהב נע בין 10K ל-24K והוא מצביע על כמות הזהב היחסית שקיימת בתוך הסגסוגת. טבעות אירוסין לרוב עשויות מזהב 14K או 18K. גם כאן יש לכם הזדמנות לחיסכון, בחירה בזהב 14K היא בחירה מכובדת ויפה שיכולה לחסוך לכם כמה מאות שקלים.

טבעת אירוסין זהב משובצת יהלומים דגם BLOOM,  מחיר: 16,596 ש"ח מבית תכשיטי ZOFIOF, תצלום: ירדן כלש 

זהירות! רשת יוקרה לפנייך!

טבעות אירוסין הן סימבול של אהבה, אך הן גם מנוע כלכלי לא קטן בעולם התכשיטים. ברשתות יוקרה מוכרות לא רק קריטריונים כמו צבע, ליטוש וגודל היהלום משפיעים על מחיר הטבעת, אלא גם השם של הרשת. הפקטור זה מקפיץ לעיתים את מחיר הטבעת במאות ובאלפי אחוזים (!) זה מרגיז, אבל זה גם יתרון לדעת את זה. לקנות מהמקום הנכון מעניקה לכם עוד הזדמנות לחיסכון, שלא יבוא על חשבון איכות חומרי הגלם בטבעת. מהסיבה הזו לפני שאנחנו צועדים אל תוך רשת כזו, אנחנו צריכים לחשוב אחורה על מה שעלול להשפיע על המחיר של התכשיט. רשתות יוקרה גדולות מכניסות למחיר הטבעת גם את מחיר עלות השכירות של הסניפים, את התשלום לפרזנטורים שלהם, עלויות הפרסום וכמובן גם את דמי התיווך של היהלומים. לעומת זאת, קנייה מחנויות קטנות ואיכותיות יכולה לחסוך לכם המון כסף. בונוס, קנייה מחנויות שיושבות בתוך בורסת היהלומים, מקבלות את חומר הגלם החשוב ביותר ללא דמי התיווך- היהלום. לכן, בחירה בחנות כזו יכולה להוריד דרמטית את עלות הטבעת!

חשוב מאוד – תעודת אחריות ואפשרות החלפה:

חשוב מאוד לזכור שאת טבעת האירוסין אנחנו קונים עבור אדם אחר. לא תמיד נקלע בול לטעם או למידה של עונדת הטבעת, מהסיבה הזו, תמיד טוב שיש אפשרות להחלפה. כמובן חשוב מאוד, לא לשכוח תעודת אחריות שתכסה אתכם לא פחות מאשר לכל החיים, כך, במידה ותצטרכו תיקונים תוכלו ללכת לחנות התכשיטים בראש שקט.

תוסיפו את הטאץ' האישי שלכם

"טבעות אירוסין הן סמל לאהבה, אכפתיות ושותפות. אפשר להעצים את הרגע הזה עוד יותר ואפילו לגרום לו להמשך לנצח, בעזרת חריטה אישית המסמלת עבור בת הזוג שלך, מה היא בשבילך." אלון צופיוף מייעץ. "כשאנחנו חושבים על חריטה אישית, בדרך כלל הדבר הראשון שעולה לראש שלנו הוא תאריך או שם חיבה. את תאריך השנה שלכם, את יום ההולדת שלה או את שם החיבה שהענקת לה, היא בוודאי תזכור. לעומת זאת, לחרוט את ערך המוסף שבת הזוג מוסיפה לחיים שלך יזכיר לה, בכל יום מחדש מה היא בשבילך. למשל, כשאני כשייצרתי את טבעת האירוסין של אשתי עצרתי לחשוב מה היא בשבילי. צפו לי כל מיני רגעים, אבל בעיקר נזכרתי שהיא תמיד הייתה האדם הראשון שרציתי להתייעץ אתו על כל דבר. בגלל זה, חרטתי לה בפנים הטבעת- 'העוגן שלי', כדי שבכל בוקר היא תיזכר שהיא מקור התמיכה הכי גדול שיש לי." חריטה על הטבעת מוסיפה ערך שאף יהלום לא יוכל ליצור והוא ערכו הסנטימנטלי. בצופיוף אנחנו מציעים חריטה אישית ללא עלות, כי חשוב לנו שלתכשיטים שלנו יהיו מעבר לאיכותיים, הם תכשיטים שיוצרים ללקוחות שלנו רגעים בלתי נשכחים.

 

 


תגיות: , , , ,








Previous Post

Cerwin Vega חוזר לישראל

Next Post

זמן השלכת





0 Comment


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


More Story

Cerwin Vega חוזר לישראל

מותג האודיו האמריקני Cerwin Vega חוזר ארצה עם מגוון רמקולים איכותיים מותג...

August 22, 2021